Tilaus- ja maksuehdot

1. Yleiset ehdot

Tämä verkkokauppa on Rejlers Finland Oy:n (y-tunnus 0765069-8) (jäljempänä myös ”Rejlers”) tiettyjen tuotteiden/palvelujen markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Rejlersin ja sen yritysasiakkaiden välisessä kauppasuhteessa tilauksissa, jotka on tehty verkkokaupan kautta. Myös Rejlersin mahdollisten alihankkijoidensa kanssa toteuttamien palveluiden osalta sovelletaan näitä sopimusehtoja.

Rejlersillä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Kuhunkin tuotteeseen/palveluun sovelletaan niiden yksilöllisiä sopimusehtoja, jotka ilmenevät tilausvahvistuksesta.

Vahinkoja, jotka aiheutuvat ylivoimaisesta esteestä (Force Majeure), ei korvata. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Rejlersin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella, mukaan lukien Covid-19 epidemiasta johtuvat määräykset, rajoitukset ja vaikutukset.

LÄHTÖTIEDOT JA TILAUSVAHVISTUS

Rejlersin verkkokauppa myy asiantuntijapalveluja tuotteistettuna soveltuvaksi verkkokauppamyyntiin. Jotta palvelut kyetään toimittamaan kuvauksiensa mukaisilla sisällöillä, aikatauluilla ja hinnoilla, Rejlersin tilausvahvistuksen edellytyksenä on Tilaajan ajoissa antamat ja tuotekohtaisissa tiedoissa luetellut lähtötiedot (painikkeen ”Tarvittavat lähtötiedot” alla). Hyvän palvelukokemuksen varmistamiseksi, tuotevastaava ottaa Tilaajaan yhteyttä tilauksen jälkeen ja varmistaa tietojen olemassaolon ja saatavuuden. Lähtötietojen olemassaolon ja saatavuuden varmistaminen on tilausvahvistuksen edellytys. Tilausvahvistuksen jälkeen palvelun tuotanto aloitetaan.

Pyydetyt lähtötiedot tulee toimittaa tuotekuvauksessa mainittuun sähköpostiosoitteeseen. Tieto- ja dokumenttiturvan varmistamiseksi Rejlers ei ota vastaan tietoja siirrettävillä tallennusvälineillä tai fyysisinä dokumentteina. Rejlers voi tarvittaessa tarjota apuaan lähtötietojen digitoinnissa.

Jos lähtötietoja ei varmistuksesta huolimatta ole saatavilla tuotetiedoissa määritetyssä ajassa tilauksen vahvistamisesta, tai lähtötiedot ovat tarkoitukseen soveltumattomat, Rejlersillä on oikeus perua toimeksiannon toimitus. Tällaisessa tapauksessa Rejlers palauttaa jo maksetun tilauksen hinnan vähennettynä 15% käsittelykustannuksella.

MUUTOKSET

Verkkokauppatuotteet ovat sisällöltään vakioituja ja niiden muutokset saattavat aiheuttaa ennakoimattomia kapasiteetti- ja aikataulumuutoksia. Rejlers pidättää oikeuden olla hyväksymättä esitettyjä muutoksia.

Mikäli muutokset ovat toimituksen aikana erikseen sovittavissa, niiden aiheuttamat kustannukset veloitetaan erikseen. Sisällön muutokset eivät vaikuta tilatun palvelun perushintaan.

TOIMITUSRAJAUS

Rejlers verkkokauppa on tarkoitettu palveluille, joita toimitetaan Suomeen. Tuotepäällikkömme tarjoavat palveluja ulkomaan toimituksiin erikseen ja auttavat mielellään muissakin Rejlersin tarjoamissa palveluissa.

Mahdolliset väliaikaiset muutokset luvattuihin aikatauluihin tai palvelun saatavuuteen (esim. lomakaudet, pandemiat) tiedotetaan verkkokauppasivuilla ja niistä tulee huomautus palvelua ostoskoriin siirrettäessä.

VELOITUS

Rejlers verkkokauppatuotteet veloitetaan 100% tilauksesta, joko verkko- tai luottokorttimaksulla välittömästi. Mikäli tilausta ei pystytä tilaajasta johtuvista syistä vahvistamaan (esim. puuttuvien lähtötietojen takia), maksu palautetaan vähennettynä 15% käsittelykululla.

TYYTYVÄISYYSTAKUU

Saapunut maksu palautetaan 100%:sti, mikäli Rejlers ei kykene toimittamaan tuotetta luvatussa sisällössä tai, mikäli toimitus viivästyy meistä johtuvista syistä yli 30 päivää.

2. Asiakas ja tietosuoja

Yritysasiakkaiden ja Rejlersin välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.

Tilausta tehdessään asiakkaan tulee luovuttaa täydelliset yhteystietonsa. Näitä ovat yrityksen yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä yrityksen y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Asiakkaiden tiedot tallennetaan/on tallennettu Rejlers Finland Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Rejlers Finland Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa internet-sivuillamme ja lisäksi konttorissamme, osoitteessa Rejlers Finland Oy, Vapaalantie 2B, 01650 Vantaa. Lisätietoja tietosuojaselosteessa.

Asiakkaalle saatetaan lähettää ostamisen jälkeen tuotearvostelukutsu. Arvostelukutsuun vastaaminen on vapaaehtoista. Kutsu sisältää ainoastaan asiakkaan jo ostamia tuotteita/palveluja. Arvostelun yhteydessä ei näytetä julkisesti asiakkaan yhteystietoja. Rejlers käyttää arvosteluiden kautta kerättyjä tietoja asiakaskokemuksen ja palveluiden kehittämiseen.

Rejlersin sivustolla käytetään evästeitä (eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Rejlersin sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös paremmin kohdistuvien tarjousten ja tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka Rejlersin verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa Rejlersin sivuston sisällöstä voi sisältää kolmansien osapuolien ohjelmistoja tai niiden linkkejä, jolloin sivuston toimiminen edellyttää myös muiden kuin Rejlersin evästeiden hyväksymistä. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Selainten käyttöohjeista löytyy tietoja evästeasetuksista ja niiden muuttamisesta.

3. Hinnasto

Hinnat sisältävät arvonlisäveron ja toimituskustannukset. Mikäli palvelun suorittaminen edellyttää asiantuntijan käyntiä asiakkaan ilmoittamassa kohteessa, verkkosivuilla oleva toiminto laskee asiakkaan antamien tietojen perusteella matkakulut, jotka sisältyvät verkkosivulla näkyvään palvelun hintaan. Jos verkkosivuillamme olevissa hinnoissamme on selviä hintavirheitä, tai mikäli teknisistä syistä sivustolle päätyy väärät tiedot, tuotetta/palvelua ei myydä oikeaa hintaa alemmalla hinnalla, jos asiakkaan voidaan katsoa pitäneen ymmärtää virheen olemassaolo.

Tarkastamme hinnat aina tilauksen käsittelyhetkellä. Korjaamme virheelliset hinnat asiakkaan sähköisesti lähettämän tilauksen osalta tilausvahvistuksessamme.

Tilausvahvistuksessamme annamme toimitusaika-arvion, joka on tehty kysyntätilanteeseemme perustuen. Useissa tuotteissa on myös mahdollista sopia kanssamme tuotetiedoissa ilmoitetusta toimitusajasta poikkeavasti, kuitenkin aina tapauskohtaisesti erikseen. Rejlers ei ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Rejlers ei myy tuotteitaan välitettäväksi tai myytäväksi.

4. Toimittaminen

Rejlersin toimitustapa riippuu palvelun luonteesta. Lisätietoa tuotteiden/palvelujen toimitusmuodoista ja palvelujen sisällöstä saat verkkosivuiltamme. Rejlersin ostoskori huomioi matka- ja toimituskustannukset automaattisesti. Yksittäisen tilauksen sisältämä palvelu tai palvelukokonaisuus voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä tai erässä.

Kukin tilaus pyritään vahvistamaan Asiakkaalle lähetettävällä erillisellä tilausvahvistuksella kahden (2) työpäivän (=muut kuin viralliset vapaapäivät, kuten juhla- ja pyhäpäivät sekä lauantait ja sunnuntait) sisällä sen vastaanottamisesta.

Rejlers pyrkii varaamaan muut saman tilauksen tuotteet/palvelut asiakkaalle, vaikka yhden tuotteen/palvelun toimitus viivästyy, ellei viivästymisen perusteena ole ns. Force Majeure -tilanne.

5. Maksaminen

Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät Rejlersin verkkokaupan sivuilta. Huomioithan, että verkkomaksaminen (e-maksu) pankkitunnuksilla edellyttää asiakastilin muodostamista.

Yritysasiakkailla on mahdollisuus maksaa ostot verkkokaupassamme luottokorteilla ja pankkisiirrolla. Joidenkin palvelujen osalta kyse on aina laskutusasiakkuudesta, esimerkiksi silloin, kun palvelun lopullinen hinta ei ole selvillä tilaushetkellä. Lisätietoa saat sähköpostilla osoitteesta: finland.sales@rejlers.fi.

Mikäli tilatut tuotteet/palvelut ovat maksamatta ja tilausta vastaava työ on jo aloitettu, Rejlersillä on oikeus harkintansa mukaan (a) keskeyttää tilatun tuotteen/palvelun toimittaminen välittömästi; (b) peruuttaa kauppa ja (c) hakea vahinkojensa korvaamista oikeusteitse.

Maksuvälittäjä

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Voit valita verkkokaupassa maksutavaksi verkkolaskun tai Visma Pay -maksupalvelun tarjoamat maksutavat.

Verkkolaskulla maksettaessa Rejlers lähettää verkkolaskun tilausvaiheessa ilmoittamaanne verkkolaskuosoitteeseen ennen tilauksen toimittamista. Tätä ennen Rejlers voi tarkistaa yrityksenne luottotiedot.

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay
Visma Pay maksutavat

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

6. Peruuttaminen tai palauttaminen

Rejlersin verkkokaupan tuotteet/palvelut on tarkoitettu vain yrityksille ja ne ovat yleisesti luonteeltaan sen laatuisia, ettei tilauksia voida peruuttaa. Sanottu koskee tilanteita, joissa palvelu on jo aloitettu. Palveluja ei voida muutoinkaan käytännössä palauttaa.

Kuluttajansuojalaki ei koske yritysten välistä kauppaa. 

Reklamaatiot käsitellään erikseen ja näihin liittyvät toimet hoidetaan kirjallisesti tehdyn ja asianmukaisesti hyväksytyn sopimuksen mukaisesti.

Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole peruutusoikeutta, jos palvelua on jo aloitettu suorittaa, tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu. Täten peruutusoikeuden puuttumisesta on näissä sopimusehdoissa kerrottu Asiakkaalle ennakkoon.

7. Takuu, tuki ja virhevastuu

Mikäli tuotteeseen/palveluun liittyy Rejlersin myöntämä takuu, se määräytyy tilausvahvistuksessa olevien ehtojen mukaisesti. Asiakas on velvollinen tutustumaan tuotteen/palvelun tilausvahvistuksen takuuehtoihin etukäteen ennen toimitusta. Takuuaika voi vaihdella tuotteen/palvelun laadun mukaan.

Digitaaliselle medialle tallennettujen tietojen ja ohjelmistojen varmuuskopioinnista vastaa Asiakas.

Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. Mikäli vaaranvastuu on asiakkaalla, Rejlers ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennettujen tietojen tai ohjelmistojen vaurioista, vioista, katoamisesta tai muista vahingoista.

Rejlersillä on tuotteen/palvelun osalta lakisääteinen virhevastuu, mikäli sille ei ole tilausvahvistuksen mukaan myönnetty varsinaista takuuta.

8. Reklamaatiot

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen: finland.sales@rejlers.fi tai kirjeenä alla todettuun osoitteeseen. Verkkosivulla on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Reklamaation käsittelee lakiosastomme yhdessä teknisten asiantuntijoiden kanssa.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kaikki riidat, joita ei ole voitu ratkaista keskinäisin neuvotteluin 30 päivän sisällä, käsitellään Rejlers Finland Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa yksinomaisena oikeuspaikkana.

9. Muut ehdot

Rejlers ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä, ellei siitä ole nimenomaisesti, kirjallisesti ja Rejlers Finland Oy:n nimenkirjoitusoikeuden omaavan henkilön allekirjoituksin muuta sovittu. Rejlersin korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen Rejlersin kuluilla vähennettynä.

Palauttamiskelpoisten tiedostojen kopiointi Asiakkaalle sen jälkeen, kun Asiakkaan tiedostot ovat vioittuneet ja palautusmahdollisuuksien selvittäminen Rejlersin toimin ovat maksullisia lisäpalveluja. Selvyyden vuoksi todetaan, että Asiakkaan tallentamien tietojen palauttamista ei voida taata, mutta sähköisesti toimitettu aineisto, ohjelmistot ja tiedot voidaan useimmissa tapauksissa lähettää Asiakkaalle uudelleen alkuperäisessä muodossaan.

Ylivoimainen este (Force Majeure)

Rejlers ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Rejlers ei ole velvollinen korvaamaan Asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla Asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia. Ylivoimaisen esteen koskiessa Rejlersiä, molemmat Osapuolet ovat oikeutettuja purkamaan tehdyn sopimuksen, kuitenkin siten, että siihen mennessä tehty työ tulee korvata Rejlersille sopimuksen mukaisesti. Osapuolten tulee ilmoittaa toisilleen sekä ylivoimaisesta esteestä että sen lakkaamisesta viivytyksettä. Ylivoimaiseen esteeseen luetaan kuuluvaksi myös Covid-19 epidemiasta johtuvat määräykset, rajoitukset ja vaikutukset. Lisäksi ylivoimaisen esteen tilanteissa sovelletaan Konsulttitoiminnan yleisten ehtojen (KSE 2013) kohtien 7.5 ja 7.6 mukaisia ehtoja.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön verkkokaupassamme Asiakas hyväksyy Rejlersin verkkokaupan sopimusehdot. Rejlers ei verkkokaupassaan voi noudattaa muita kuin edellä todettuja sopimusehtoja. Näin ollen Asiakkaan tai tämän järjestön julkaisemia ja suosittamia hankintasopimusehtoja ei noudateta, ellei niistä ole kirjallisesti erikseen sovittu Rejlersin kanssa.

Osoite reklamaatioille:

Rejlers Finland Oy

Lakiosasto
Tietotie

01530 Vantaa
Y-tunnus: 0765069-8